Service

De fleste biler informerer selv om, hvornår de skal til service. Hvis du er usikker, kan du finde informationen i din service- eller instruktionsbog. Du kan også kontakte en autoriseret forhandler.

Indhold i serviceaftalen

Har du en service- og vedligeholdelsesaftale, er alle fabrikkens anbefalede serviceeftersyn dækket. Det samme er reparationer, der skyldes almindelig slitage. Du skal sørge for at få udført service og vedligeholdelse ved en kilometerstand på +/- 1500 KM i forhold til det serviceinterval, som er anbefalet af fabrikken. Service- og vedligeholdsarbejde skal altid udføres på et autoriseret mærkeværksted. Du kan få en oversigt over autoriseret mærkeværksteder ved at downloade ”Autolease App” eller logge ind på ’Mit Autolease’ på www.autolease.dk. Indkaldes bilen til ekstraordinær kontrol af importør eller offentlig myndighed, skal du selvfølgelig overholde aftalen.

Følgende er ikke omfattet af service- og vedligeholdelsesaftalen

  • Skader på f.eks. dæk, glas, karrosseri og lak
  • Erstatning for afsavn eller tilskud til kørsel i forbindelse med serviceeftersyn, reparation, skader, syn eller reklamation
  • Lånebil i forbindelse med serviceeftersyn, reparation, skader, syn eller reklamation
  • Brændstof og tilsætningsstoffer (Adblue)
  • Løbende påfyldning af olie samt andre væsker til bil og motor
  • Hulrumsbeskyttelse og undervognsbehandling
  • Skader som følge af rensning af sæder, indtræk og polstring
  • Installering, reparation og opdatering af eftermonteret udstyr og tilbehør, f.eks. mobiltelefon, radio- og navigation
  • Opdatering af kort til alle typer af navigationsanlæg
  • Vask og anden udvendig og indvendig vedligeholdelse
  • Styretøjsudmåling og 4-hjulsudmåling. Her betegnes udmåling som en skade med mindre fejlen er opstået i forbindelse med en reparation eller udskiftning af dele i styretøjet
  • Synsgebyr, omsyn og kørsel i forbindelse med syn
  • Skader som er dækket af forsikringen eller som potentielt kunne have været det
  • Skader og reparationer som følge af forsømmelighed eller grov uagtsomhed fra brugerens side eller af en person, som har lånt bilen af brugeren

Lokation af dæk

Første gang bilen skal have skiftet hjul, vil du modtage en mail fra Euromaster, som beder dig vælge dit foretrukne dækcenter. Hvis du er i tvivl om hvor dine dæk befinder sig, kan du kontakte Euromaster her.

Du kan også skrive en mail til os på teknik@autolease.dk, så vender vi tilbage med et svar til dig.

Sommer- og vinterdæk

Har du en sommerdækaftale hos Autolease, kan du få udskiftet dine sommerdæk med et dæk af samme type og størrelse. Du skal skifte dæk, når dækmønsteret er slidt ned til lovens minimumskrav (1,6 mm). Du kan tidligst bestille dækskift, når dækkene er slidt ned til lovens minimumskrav. Har du også tilknyttet en vinterdækaftale, har du naturligvis samme muligheder som ved sommerdækaftalen.

Herudover får du et sæt vinterdæk og hjul. Vi bruger stålfælge uden hjulkapsler til vinterhjul hvis ikke andet er opgivet.
Vi benytter udelukkende standardstørrelser. Vores vinterhjul har en hastigheds kode H, som er godkendt til 210 km/t.

Hvis du har en sommer- og vinterdækaftale, sørger vi for alt det praktiske med opbevaring af dækkene på et dækhotel (Euromaster, NDI / Super Dæk ) og omskiftning mellem sommer- og vinterhjul.

Udskiftning og indkøb af dæk skal altid foregå på et af de dækværksteder, som Autolease benytter. Disse er Euromaster, NDI / Super Dæk.

Hvis du har en sommer- og vinterdækaftale, tilbyder vi dækhotel inkl. af- og påmontering uden beregning.
Reparation af et punkteret dæk er med i dækaftalen.

 

Hjulskifte på arbejdspladsen

I samarbejde med Euromaster har vi det, vi kalder dækbussen. Her kommer vi ud og skifter dine hjul på den valgte adresse, så du sparer både ventetid og unødig tid på transport. Det eneste krav er, at der skal være minimum 8 biler, der skifter samtidig.

Din biladministrator får tilsendt et tilmeldingsskema til hver enkelt bruger. Herefter kan I vælge en dato for dækskifte. Det skal se minimum 3 uger før dækskiftet. Tilmeldingen er først gyldig, når bekræftelse er modtaget fra dækbussen. To uger før skiftet modtager biladministrator et antal kuverter til hver af de tilmeldte biler. De skal bruges til nøgler.
Kuverterne er fortrykt med spørgsmål omkring bilen, så vi kan finde den – men også for at sikre, at du får dine nøgler retur. Nøglerne skal anbringes i kuverten og afleveres i virksomhedens reception om morgenen den dag, dækkene skal skiftes.

VIGTIGT!

Bolte, låsebolte og låsebolteværktøj (gerne hele posen eller kassen) skal anbringes på det forreste passagersæde. Bilen skal selvfølgelig også parkeres på det aftalte sted til den aftalte tid.

Hjulskifte på arbejdspladsen skal koordineres med biladministrator.

Snekæder

Hos Euromaster kan du både leje og købe snekæder. Ring til Euromaster på 8728 2828 og hør, hvilke afdelinger der har snekæder liggende på lager. Dette er ikke en del af dækaftalen.

Hvor befinder mine vinterdæk/sommerdæk sig? Skriv en mail til os på teknik@autolease.dk, så vender vi tilbage med et svar til dig.

 

Punkteret

Hvis du er punkteret og har brug for vejhjælp, læs mere her.