8 ud af 10 kunder har valgt digital bilpolitik

Udgivet: 18. december 2019

Autolease er født ud af den digitale tidsalder, og vi bruger teknologien til at gøre leasing smartere og til at forbedre kundeoplevelsen – både for firmabilsbruger og administrator. Et af de værktøjer, som I kunder for alvor har taget til jer i år er vores digitale bilpolitik.


Vores bilunivers indeholder mere end 1.000 biler, hvilket kan være svært at navigere rundt i. Derfor har vi gjort det nemt at søge sig frem til den ønskede bil. Dette gøres ved at klikke sig frem via søgekriterierne på vores beregner.


Digital bilpolitik med udstyrsgrænse

Der kan være nok at holde styr på i en moderne bilpolitik, såsom CO2, TCO, udstyrsgrænse, osv. Det er her vores digitale bilpolitik går ind og gør det enkelt og gennemskueligt for firmabilsbrugeren. Systemet viser ganske enkelt kun de biler, som ligger indenfor de rammer, der er defineret i bilpolitikken. Indeholder bilpolitikken en begrænsning på tilkøb af udstyr, hvad enten det er en fast procentdel eller et fast beløb, vil firmabilsbrugeren hele tiden kunne følge med i, hvor meget af grænsen, der er brugt, samt hvor meget, der resterer før grænsen er nået.

Som en netbank

Tiden, hvor man skulle ringe til sin leasingleverandør med selv de mindste ændringer, er for længst forbi. Selvbetjening er i dag en del af hverdagen, hvorfor vi har valgt at åbne MitAutolease op for både administrator og firmabilsbrugeren. På samme måde som bankens netbank, kan I herinde håndtere ”hverdagen”, spærre eller bestille nye brændstofkort, se lokation på vinterhjul, oprette nye medarbejdere eller costcentre, og biler kan flyttes rundt mellem medarbejdere eller afdelinger. Alt opdateres live. På den måde kommer et nyt brændstofkort frem med posten, eller en evt. ændring kommer med på næste faktura – helt uden indblanding fra Autolease.


Vi har igennem året kunne følge, hvordan I har taget selvbetjeningsværktøjerne mere og mere til jer, med digital bilpolitik og Scrive (e-signering af dokumenter) som favoritterne. Vi lytter fortsat til de udviklingsforslag, som I kunder kommer med, og vi glæder os til at give jer endnu flere selvbetjeningsmuligheder i fremtiden.